NU ÄR DET SNART JUL !

2008-12-18 @ 15:27:16




Tänka sig vad tiden går fort, det var ju inte sålängesen det var sommar tycker man, och nu så är det snart jul vart tusan tar all tiden vägen och varför rusar våra dagar så fort förbi, well det kan ingen riktigt svara på men fort går det.
Ja i jul ska man ju fira med sin familj öppna paketer och ha en riktigt jävla god jul, men har man då inte pengar kan ens jul bli den tristade högtiden att fira, men jag är van vid att ha dåligt med pengar och jag klagar inte om jag inte får julklappar som jag alltid velat ha, utan jag nöjer mig med det jag får,tyvärr är alla inte som jag nämner inga namn men jag kan säga att en som står mig nära ska alltid ha det bästa, han ska alltid tjafsa med mamma , och det tycker jag är så jävla lågt.
Men igentligen är det hans förra familjs fel som han bodde  i så många år för dem hade gott om pengar,och han fick oftats det han ville,vilket har gjort att han nu tror att vår mamma ska kunna göra detsamma och så här är två av mina familjemedlemar alltid mot mamma, dem tror liksom jamen jag fick ju det när jag bode där blablabla .

Den ena familjemdlemen bor just nu hos en ensam kvinna som även hon har ett bra jobb och han kan få det mesta han vill, dem reser även mycket och har en massa skoj, och även detta leder till att han ska hålla på att tjata om saker som han vill mamma ska köpa, men det funkar bara inte så men det tror dem, och jag får alltid säga åt dem att mamma har inte råd med det ni får för fan ta det ni får och vara glada över att ni ens får julkappar, jag menar tänk på dem som aldrig får några men nä dem slutar inte endå att gämt gå på mamma att köpa det och det för dem vill mm.

Mamma e rent för snäll och även jag för vi är vana vid att ta det vi får och att inte kräva så mycket,
Ibland så tycker jag synd om vår mamma jag menar tänk så jävla mycket hon faktiskt gör för att vi ska få mat på bordet,kläder att bära,saker vi behöver som mobiltelefoner,osv,
Jag känner att jag e skyldig henne så mycket men att jag aldrig kommer att kunna ge det till henne, det enda jag kan göra är att ställa upp för henne när tex mina två familjemdlemar håller på som dem gör,och jag kan inte mer än försöka hjälpa till så mycket jag bara kan men det är inte alltid lätt jag e fan 20 år mitt liv skulle ha börjat förlängesen men vart är jag innu,
 Jo jag bor hemma hos min mamma och måste se till att om hon jobbar så måste jag stå för att laga maten,se till så att hunden kommer ut,min bror blir mätt mm,och liksom det e väldigt jobbit för mig att ha så mycket ansvar bara för att mamma inte alltid kan finnas där.

Ibland har jag tagit en diskotion med brossan angånde men tänk om"
Vi skulle dö vad skulle du ha gjort då, för du kan varken laga mat,städa,sköta din tvätt mm, då svara han så här, jamen då skulle´jag kunnat flytta till min pappa och bott där.
Så som ni märkler så tror han att allt kommer att fixa sig bara det alltid finns någon han kan bo hos och få allt serverat på ett fucking silverfat.
Ja jag e uprörd över detta, och ja jag tar detta hårt men hur skulle ni tagit det om ni hade det så enyway nog om alla mina beskymer det fins dem som har det fan så värre så jag kan bara le falskt och hålla masken uppe så att jag klarar av detta.

Jag hade velat fira julafton tillsammans med min syrra och hennes två barn och hennes man , jag hade velat ha min storebror där oskå ja ni fattar hela familjen helt enkelt men en sån jul kan jag bara drömma om tills dess får man vara glad över att man har sin mamma som bryr sig om en för utan henne vet jag inte hur fan vi skulle klarat av livet för hon är nämligen den enda som bryr sig om oss och ja min storebror och stora syrra men dem finns ju inte här , utan dem har sina egna liv att ta hand om men endå tanken att få fira jul med dem är underbar och jag får väl hålla det i mitt minne och hoppas att nån vacker dag ska vi få fira en ordentlig julafton som en familj!
Jag hade kunnat skriva en jävla massa men då hade detta blitt för mycket att läsa så jag får ta och avsluta det här med att säga
" Jag önskar er alla en riktigt god jul och ett gott nytt år"



Kommentarer
Postat av: xBortJagad

Jag förstår dig ..

Jag förstår att det är jävligt jobbigt när de försöker få det dom pekar på.

Men, du får hålla ut :'D

God jul och ett gott nytt år på dig också ^
__^"

2008-12-18 @ 15:44:08
URL: http://bortjagad.blogg.se/
Postat av: Izz

Stackars dig Edison, god jul o gott nytt år...Hoppas att det kmr gå lite bättre iaf...^^

2008-12-18 @ 16:23:36
URL: http://blackpurpleizz.blogspot.com/
Postat av: I.A.P

Stackare, livet är inte alltid rättvist :/ Man kan ju alltid hoppas på att de mognar och inser att man inte kan få allt i livet, man måste jobba själv för att nå sina mål.



Jag hoppas att du får din önskan om att få fira jul med hela familjen i uppfyllelse, du är en fin kille och du förtjänar det verkligen.



God jul & Gott nytt år på dig :)<3

2008-12-19 @ 11:42:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0